Autobusy w Polsce
W Polsce pierwsze autobusy budowano w okresie międzywojennym w zakładach Ursus. Były to niewielkie pojazdy na podwoziu lekkiej ciężarówki, nienadające się do obsługi większych miejscowości. Ze względu na ograniczenia importowe, powstające wówczas firmy autobusowe zmuszone były sprowadzać z krajów zachodnich duże podwozia autobusowe (np. Leyland) i budować karoserie we własnym zakresie (powszechnie stosowano wówczas karoserie drewniane z blaszanym poszyciem).
...
Największą polską marką autobusów jest Solaris Bus & Coach, fabryka produkująca nowoczesne autobusy podmiejskie, miejskie i turystyczne, powstała na bazie istniejącej wcześniej montowni firmy Neoplan.
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Autobus
Bezpieczny transport
Transport zorganizowanej grupy osób to zawsze nie lada wyzwanie, zarówno dla organizatorów jak i dla firmy transportowej. Oprócz potrzebnych certyfikatów i uprawnień (a tych jest naprawdę sporo) trzeba jeszcze dysponować odpowiednią flotą, aby przewieźć całą grupę.
Przeglądy techniczne i zadbanie o sprawność pojazdów to nie tylko kwestia wymagana przez prawo, ale powinna być też realizowana w ramach uczciwości i moralności. O trzeźwości kierowcy, czy kierowców nie wspomnę, ponieważ to oczywiste.
Co musi mieć autokar i kierowca?
Każdy jechał kiedyś autokarem, jednak mało kto zdaje sobie sprawę z norm jakie musi spełnić sam pojazd oraz kierowca, aby mógł go prowadzić. Przede wszystkim stan pojazdu musi być dobry, aby był dopuszczony do przewozu osób, co oznacza, że niesprawne pojazdy odpadają w przedbiegach. Konieczne sa sprawne podstawowe komponenty auta, które również są wymagane dla zwykłych osobówek, jednak autokar ma do spełnienia jeszcze kilka innych norm, aby mógł przewozić pasażerów.
Ponadto sam kierowca musi posiadać certyfikat i zezwolenia na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego, który z czasem ulega odnowieniu. Potrzebna jest również licencja dla kierowcy przy przewozach zagranicznych.