Klima czy nie klima- oto jest pytanie

solarnaKlimatyzacja solarna ? system klimatyzacji (chłodzenia), który wykorzystuje energię słoneczną. Klimatyzacja solarna może być oparta na konwersji fototermicznej pasywnej, konwersji fototermicznej aktywnej i konwersji foto

Klima czy nie klima- oto jest pytanie klimatyzacja gdańsk
Wydajność termiczna biura może ulec nie małej poprawie po zamontowaniu klimatyzacji. Ale czy warto wydawać pieniądze w , warto- przeczytaj dlaczego.

Cytat z Wikipedii - Klimatyzacja solarna

Klimatyzacja solarna ? system klimatyzacji (chłodzenia), który wykorzystuje energię słoneczną.

Klimatyzacja solarna może być oparta na konwersji fototermicznej pasywnej, konwersji fototermicznej aktywnej i konwersji fotowoltaicznej (światło słoneczne zamieniane na energię elektryczną). Wykorzystanie energii słońca w klimatyzacji zwiększa bezpieczeństwo energetyczne poprzez ograniczenie importu surowców energetycznych oraz pozwala rozwijać innowacje technologiczne, Zielone miejsca pracy i zieloną gospodarkę. Klimatyzacja słoneczna będzie odgrywać coraz większą rolę w projektowaniu budynkach zeroenergetycznych.

Rozwój klimatyzacji solarnej zapobiega letnim black-outom energetycznym, poprzez ograniczenie wykorzystania energii elektrycznej z sieci. Klimatyzacja solarna stanowi najefektywniejsze wykorzystanie kolektora słonecznego

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Klimatyzacja_solarna


Dobór i montaż

Właściwie dobrana i zamontowana klimatyzacja nie powinna znacząco zwiększyć naszych rachunków za prąd, oczywiście używana zdroworozsądkowo. Kwestia doboru mocy urządzenia powinna być załatwiona przez firmę, która montuje nam urządzenie. Co do ceny samego urządzenia to nie warto decydować się na najtańszą opcję, ze względu na niską jakość wykonania i potencjalne awarie.

Na klimatyzacji oraz na firmie, która ją montuje nie należy oszczędzać ponieważ taka inwestycja powinna być wykonana jak najlepiej, aby zapewnić nam długie użytkowanie.


Czynniki chłodzące w Wikipedii

Początkowo jako czynnik chłodzący stosowano od XIX wieku do lat 1920. dwutlenek węgla. Został on wyparty przez czynniki z grupy fluoryzowanych węglowodorów, które mogły być stosowane przy niższym ciśnieniu roboczym w układzie chłodzącym. Po wycofaniu fluorowęglowodorów stosowano czynnik R12 (dichlorodifluorometan), który miał dobre właściwości termodynamiczne i wolno ulatniał się z układu chłodzącego. Jako szkodliwy dla warstwy ozonowej został zgodnie z podpisanym w 1987 roku Protokołem Montrealskim wycofany z użytku. W następnych latach stosowany był czynnik R134a (tetrafluoroetan) o dobrych właściwościach termodynamicznych, jest on jednak gazem cieplarnianym o bardzo wysokim indeksie GWP (1300). W związku z tym w Stanach Zjednoczonych i Japonii producenci zostali zobowiązani do bardziej wydajnym układów chłodzących, co zmniejszy zużycie czynnika. W Europie samochody od 2011 roku miały być wyposażone w układy klimatyzacji, w których czynnik R134a miał zostać zastąpiony nowym, o indeksie GWP niższym niż 150. Koncerny motoryzacyjne zwlekały z wprowadzeniem nowych regulacji, ostatecznie weszły one w życie w 2014 roku. W Europie stosowane są czynniki HFO1234yf (tetrafluoropropen: zbliżona charakterystyka termodynamiczna, indeks GWP=4) lub R744 (dwutlenek węgla, indeks GWP=1).

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Klimatyzacja



© 2019 http://informator.opoczno.pl/